dilluns, 28 de desembre del 2009

REFLEXIÓ GITIC

Durant aquest quadrimestre, a l’assignatura de GITIC he après moltes coses. No sé si recordareu el meu escrit sobre l’ús de les noves tecnologies. Si penseu en el que veu llegir, recordareu que jo no era cap fanàtica d’aquestes.
Durant els meu 27 anys que tinc, la veritat és que no les havia utilitzat gaire. Aquest any que he començat la universitat, ha estat quan he començat a familiaritzar-me amb elles.
Hi ha hagut exercicis que m’han costat més que d’altres, però crec que els he aconseguit entendre força tots.
La veritat és que m’agrada molt, el veure que he aconseguit portar a terme l’assignatura.
Al principi, em posava una mica reacia, però mica en mica ho he anat acceptant.
Únicament hi ha una cosa que no m’acaba d’agradar, és el fet, de que actualment, tot s’hagi d’entregar per internet o mirar per internet. Crec que hauríem de ser una mica més conscients de que no tothom pot tenir internet a casa o el temps necessari per poder desplaçar-se als llocs on poder gaudir d’internet.
Les coses haurien de ser així, si tothom tingués internet gratis a casa seva, no creieu? O si més no, no pensar que tota persona en té.
Per un altre cantó, crec que està molt bé, que a nosaltres, futurs professors, se’ns comenci a ensenyar totes les noves tecnologies que estan començant a sorgir, com són el funcionament d’ordinadors i els seus programes, Internet i els seus recursos, programes pedagògics informàtics, les pissarres digitals,... Doncs el que no seria normal és que arribéssim a classe i els nens sapiguessin més que nosaltres de les noves tecnologies, que és un fet que actualment està passant amb tots aquells professors que mai han tocat aquestes eines i, no se’ls hi està donant cap recurs per a aprendre-les.
Penso que tots aquests nous recursos son molt interessant per a millorar l’educació, per tant els hem d’aprofitar.

L’activitat de realitzar el nostre propi Blog ha estat molt interessant, ja que hem après a fer moltes coses i a saber penjar-les.
Al principi se’m va fer una mica difícil, doncs no estava gents acostumada a utilitzar aquest tipus de programa, ni activitats. Millor dit, ni sabia que existien el blogs a Internet.
Realment està molt bé, primer de tot perquè ho pot veure tothom que vulgui, tot i que a vegades, sent treballs de classe, a un no li agrada tant, però per a buscar quelcom informació, o opinió, o redactat, està molt bé.
En segon lloc, és una manera diferent d’entrega de treballs i feines als professor, tot i que si no tens internet et porta una mica de polleguera.
Els blogs tenen molts recursos i s’hi poden fer molt tipus d’activitat, a més, hi ha de molts tipus. Per educació és un molt bon recurs.

Per acabar, m’agradaria destacar les dues activitats que més m’ha agradat fer, i les que crec que millor m’han sortit. Son:

1.- Anàlisi anunci. OH BROTHER
2.- Les Webquest i els projectes telemàtics

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada