dimarts, 29 de desembre del 2009

Una imatge val més que mil paraules

Una imatge val més que mil paraules és un aforisme xinès, molt i molt antic. El seu significat ens diu que les imatges ens comuniquen amb molta més precisió que les paraules, però en la realitat no és així.

Són les paraules les que han creat al nostre cervell les imatges. Les imatges tenen una capacitat discursiva limitada; mentre que les paraules, convertides en text poden desvetllar imatges mentals sense límit.

Si pensem, hi ha paraules, frases, expressions que són impossibles de demostrar mitjançant les imatges; un exemple seria la representació de l’acció de girar-se els mitjons en sentit contrari. Podeu imaginar com ho feríem? Realment és una mica difícil, no creieu?. Per tant, <>

Per un altre cantó hi ha paraules, frases, expressions, que segons el context, ens és més fàcil de captar mitjançant les imatges, un exemple seria el de la comunicació a les autopistes. Si anem conduint i veiem un panell informatiu en què han dibuixat un llit i la inscripció de la distància de 30 Km, ràpidament deduïm que a certs quilòmetres ens trobarem un estacionament per dormir, i és molt més pràctic que una seqüència verbal, si ho trobéssim escrit, el més probable, és que ni ho llegíssim, ja que la velocitat del vehicle i la dels nostres ulls no estan en concordança. Per tant, ens és més útil la imatge que l’escrit.

J. Tuson ens raona que ni un extrem ni l’altre és correcte, és a dir, hem d’activar una harmonia entre les dues qüestions. Segons el context és millor utilitzar les paraules i segons un altre és millor les imatges. D’aquesta manera la comunicació serà més eficient.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada